Wednesday, July 14, 2010 | By: G-Balleza

Mampukah Aku......................

mampukah aku
untuk terus berdiri
di saat begini
saat yang
amat perit
amat getir
menguji kesabaran...

hati yang merah ini...
mampukah untuk pulih kembali..
dek
rasa yang mencengkam
rasa yang menghimpit
rasa yang membungkam..

amat pedih
untuk ku terima
satu momentum
membelah rasa
menghiris hati
membelasah jiwa
mengheret aku
hampir ke sana....

pulihkan aku
dari segala
belenggu duka..
agar diri tidak lagi terluka...
merasa terhina
meneruskan hari esok dan lusa..

ya Allah
jangan pikulkan atas pundakku
barang yang tak mampu kukendong...
bimbang keciciran..
seandai aku tidak lagi
kuat seperti dulu..

Bimbing jalanku
di atas sirot yg lurus..
jalan org yang Kau beri nikmat..
bukan jalan mereka yang Kau murkai...
Amin...


ain athirah
140710

0 comments:

Post a Comment

kau bertakhta di hati....

Related Posts with Thumbnails