Saturday, February 26, 2011 | By: G-Balleza

SATU MINGGU 168 JAM...


Cepat..pantas....masa beredar begitu cepat....tidak terasa seminggu telah berlalu....tidak terasa bahawa hari2 smlm telah meninggalkan kita dengan galak sekali...menyaksikan esok yg tiba sangat setia menanti...tidak terasa pantasnya masa beredar.....berlari meninggalkan aku terkial2 sendiri....saat ini aku seperti ketakutan...mengenang diri yang tak pernah sunyi dari kesilapan dan kelalaian.....Saat begini..saat perasaan ini datang...hanya Allah yang aku harap untuk menemani hari2 esok yang sangat gusar untuk kuharungi......


Bila rasa ini datang...bermacam perkara yang timbul dibenakku ..menjadikan aku seorang yang banyak berfikir......itu dan ini..begitu ...begini...knp..mengapa ..namun aku sesekali tidak menemui jawapannya.....Justeru aku hanya pendam segalanya di dalam hati...Sungguh...dalam meniti usia kehidupan ini , manusia tidak lari dari diuji..cuma sejauh mana kita tahan diuji dan sejauh mana kentalnya diri kita untuk mengharungi setiap ujian dan cubaan yang datang..Tanpa diuji...kita tidak akan tahu sejauh mana kekuatan yang ada dalam diri kita.....kekuatan itu boleh menjadikan diri kita seorang yang kuat semangatnya.....besar jiwanya...Moga aku diberikan kekuatan itu....Dugaan dan ujian yang datang dalam hidup ini seringkali menguji keimananku.....Namun aku perlu kuat dan tabah...kerna aku sendiri tidak tahu bilakah semua ini akan berakhir dalam episod hidup aku.......walau aku menyedari semua yang berlaku ini teramat perit untuk kuterima......aku AKUR...suratan hidupku begini mungkin sudah ditakdirkanNya..

Wallahu A'lam......

tinta sepi ;
jiey balleza
11.59p.m

0 comments:

Post a Comment

kau bertakhta di hati....

Related Posts with Thumbnails