Tuesday, December 28, 2010 | By: G-Balleza

Menghitung Hari....






Entah apalagi yang akan aku titipkan pd malam yang sepi ini...di saat anak2 terlena awal..di saat aku keseorangan di rumah......ingin menonton...seperti biasa..itu bukan hobiku...ingin membaca, tiada pulak mood,ingin berfacebook.....aku mahu rehat dr dunia' buku muka' atas sebab tertentu...Biar Allah yang sahaja yang tahu.....lantas aku mencapai laptop yg chumil dan mungil ini untuk menemani malamku yang sunyi dan syahdu....(gatalkan ayat aku ni..)



Sekarang, waktu aku sedang menaip bait-bait kata ini, aku sebak.....tapi airmata aku masih bertahan...kerana hari ini adalah hari terakhir kak ana, pembantu kedaiku....merangkap ibu kpd ank muridku akan berhenti kerja dr kedaiku.....seorang yang banyak membantu menguruskan perniagaanku...sebelum aku memiliki kedai lagi...dia telah banyak bersama dengan bisnesku yang tak seberapa....sangat terasa bila kehilangan pekerja yang rajin dan proaktif...Namun aku redha kerna tahun depan aku tidak tahu di mana tempatku....K.ana..terima kasih kerana banyak membantu saya...Lain kali bole tolong lagi yer.....(menyeka airmata yang meluncur deras).....manjakah aku.....????erm...bule tahan..walau aku anak sulong....KAK LONG yang manja......anak umi dan walid yang telah membawa aku ke dunia..mengenal erti kehidupan....
Terima kasih atas jasa dan budi walid dan ummi ..membesarkan aku dalam payah....merentas benua...namun Alhamdulillah...aku tidak tercicir dari jalan menuju redhaNya....walaupun tidak bergelar ustazah....cukup sudah bergelar muallimah.......menjadikan aku menghargai jasa guru....SUKARNYA menjadi guru yang TERBAIK......Ya Allah tunjukkan aku jalanMu yang lurus....

Memulakan sessi kerja yang baru.....mencari kekuatan untuk memikul tugas baru bukan satu kerja yang mudah..perlunya RASA TANGGUNGJAWAb dalam diri..yang pasti 2011 akan aku lalui dengan penuh ketabahan dan keyakinan...walau terkadang mimpi2 ngeri semalam datang menghantui..tapi aku tidak perlu lagi menoleh ke belakang demi kehidupan yang lebih bahagia dan lebih tenang.....Banyakkan membaca al-Quran dan berzikir...Insya Allah hati akan bahagia.....Tahun 2011, aku akan menjadi lebih kisah.....kisah itu maksudnya 'alert' kepada apa sahaja yang berlaku di muka bumi ini supaya aku tidak menjadi frog under the coconut shell.....carik sendirilaaa aper maksudnya......dan aku ingin lebih produktif dan aktif supaya kerja2 tahun hadapan berjalan dengan penuh mutu dan keunggulannya....ha..ha..ha..ader jugak lawak cerdik dalam tulisan aku ni yerk..... aku nak mekarkan hati aku actually...padahal kannyer ader org pown bacer blog aku ni pown....dan genap setahun...hanya ader beberapa entry shj.....tapi itu tak bermakna aku malas tau...tapi aku malu untuk menulis...huahuaahaha...ader ker patut......tak patut2......aku mmg malas pown..sbb kerjaya aku bukan penulis blog, kanker aku ni CIKGU....bak namer glemerku yg ku request budak2 f1 panggil aku masa kena ajar diorang awal tahun lalu.....TEACHER G....wah wah wah..last2...SIR SAFIULLAH yang mengajar diorang.......tiada lg nama TEACHER G...huhuhu..whatever.....!!!!Yang penting aku gumbira dpt menyedekahkan ilmu yang ada kpd Y6 pupils......seronok walau aku penat..mengajar dan menguruskan bisnes.....MAMPUKAH AKU.......

Alhamdulillah...aku masih mampu menguruskan masa aku.....cuma kdg2..aku tak sempat untuk masak......takper..ader org tu tgh diet...dan aku pown sama2 diet....nak jd cicak kubing ker aper.....taklaa.....bak kater org tu......kena jagala kesihatan diri n kecantikan diri supaya maintain chumil n cute......lagi dan lagi lawaks menjelma....jgn gelak yer...sbb di saat ini...aku terbayangkan MArykaY yg tak sempat2 nak pakai hari2...bodysuit pun lamer dah tak pakai......maajun???ubat dalam kapsul bulelaa kut,..maajun mama surrender awal2.....facial tak menyempat2 nak pergi....padahal sebelah kedai aku jer......dan yg paling aku damba ialah mesin urut yang bentuknya macam katil.....alaa..korang bayangkan katil bujang tu...n tilam tu adalah mesin urut...bestkannn???kalau aku ni terrer...dah lamer aku reka sendiri katil tu..tapi yang ader kat kedainyer kerusi urut semua...bukan katil urut.....sbbnya...asal pukul 11mlm jer...(tu time tido aku paling awal tetiap malam.....)..biler dh baring2..mulerla..lenguhnya tubuh badan.....terkeluarlaaa kalimat "beshnya kalau ader katil urut time2 lenguh tubuh gini".......

Mr. Hubby aku pun dh jemu panas telinga dengar kalimat ni agaknya......tapi itulah hakikat kehidupan...kita tak akan rasa letih selagi gagah berdiri....bila merehatkan diri...barulah kita tahu dan sedar bahawa BERTUAH nya kita kerana diberi NIKMAT sihat berpanjangan....Betul tak?????Alaa...saper yg jawab??? skrin jugak yaang jawab.........

Aku dah merapu menghaban telipot dah ni.....jam dah menunjukkan quarter past eleven......Mr. Hubby lom balik lg dari main badminton..mlm Selasa badminton...Mlm Jumaat Futsal......Aper2 ajerla...asal dia bahagia dan aku akan tetap setiap menanti sehingga dia pulang nnt..........


"Deary...I need ur shoulder to sleep with .......to accompany my dream till to heaven.....tomorrow n ever after...will be loving u till I die though I hurted u a lot babe.....I LUV U LALING!!!!"
patiently waited...
AJNAM GNABA
11.30P.M.

0 comments:

Post a Comment

kau bertakhta di hati....

Related Posts with Thumbnails